fbpx

זימון תור לטיפול במרכז השירות

אנא השאירו לנו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם לכל המאוחר במהלך יום העסקים הבא לביצוע זימון תור לביקור במרכז השירות:

מלא פרטים

תודה על פנייתך,
נציגינו ייצרו עמך קשר
חדשות מושגים מגזין כתבות רכב מדריך רכב
06.09.2016

מדריך לרכישת רכב חדש

קניית רכב היא העסקה הכלכלית השנייה בחשיבותה אחרי קניית בית למגורים. כתוצאה מכך, כדאי להכיר את ההיבטים הצרכניים והמשפטיים ולשים לב לשורה ארוכה של כללי מפתח גם ברכישת רכב חדש. הנה המדריך המלא

בשנת 2015 עלו על כבישי הארץ 254,748 רכבים חדשים. הרשימה כוללת רכבים פרטיים, רכבי SUV, רכבי ואן וטנדרים (Pick up truck). לצורך השוואה, בשנת 2014 נרשמו רק כ-239 אלף רכבים מן הסוג הזה, למרות שההיצע לא היה קטן יותר. אם נכנסים לעובי הקורה מגלים נתונים תומכים גם בשנים קודמות והמסקנה ידועה לכל מי שעוסק בענף הרכב: כמות הרכבים החדשים בארץ עולה בצורה עקבית מדי שנה, בין היתר בגלל הצעות אטרקטיביות מצד היבואנים וכשלים מובנים של התחבורה הציבורית.

הבעיה היא שרוב הלקוחות עדיין לא מבינים מה נדרש מהם במסגרת עסקת רכישת רכב חדש. זו ככל הנראה העסקה הכלכלית השנייה בחשיבותה אחרי קניית בית למגורים, גם בגלל ההשפעה הישירה על איכות החיים והשגרה וגם בגלל גובה ההוצאה.

מעבר לכך, הצרכן הפרטי נדרש להתמודד עם שורה ארוכה של היבטים צרכניים ומשפטיים. עליו להכיר את כללי המפתח ולהתנהל בצורה נכונה מול היבואן כדי לשמור על זכויותיו. בדיוק בגלל זה כדאי שיכיר את המדריך לרכישת רכב חדש וישתמש בו כהלכה.

איך תדעו מה הנתונים האמיתיים של צריכת הדלק?

החוק מחייב את היבואן הרשמי לתאר את הרכב ללקוח בדיוק כפי שעושה זאת היצרן. המשמעות היא שהיבואן לא יכול לעוות את הנתונים המקוריים, והתיאור שלו צריך לכלול את חלקי החילוף והשירות. היבואן גם נדרש ליידע את הצרכן לגבי רכב מתצוגה, אודות אוכלוסיות הזכאיות להטבות ובגין תצרוכת הדלק.

נתוני צריכת דלק מפורסמים כפי שנבדקו על ידי היצרן בתנאי מעבדה. יש להביא בחשבון סטייה של עד 25% בנתונים, ולהתייחס בכל מקרה לרף התחתון. אפשר לקבל אינדיקציה לנתוני צריכת הדלק האמיתיים של רכב חדש באמצעות השוואה לדגמים משנים קודמות.

עם זאת, הסכנה היא להשוות את הרכב לדגמים ישנים במיוחד שבהם עדיין לא יושמו תקנים של איכות הסביבה או טכנולוגיות מתקדמות לחיסכון בדלק. לכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע ולאסוף מידע בסיסי על צריכת הדלק של רכבים בקטגוריות דומות.

מה מסתתר מאחורי המפרט הטכני של המכוניות החדשות?

אל תיבהלו מהמפרט הטכני של מכוניות חדשות. בדקו את הנתונים הבסיסיים של מידות הרכב, נפח המנוע, בטיחות ואבזור. במידה ויש לכם שאלות נוספות, הגיעו עם המפרט למוסך שאתם סומכים עליו ובקשו הבהרות.

חשוב לשים לב לאפשרות של נסיעת מבחן. הנסיעה אמורה לגלות את המאפיינים האמיתיים של הרכב ולחשוף מה מסתתר מאחורי התיאור הכללי. כדאי לנצל את נסיעת המבחן כדי לבדוק את הרכב בתנאים זהים ככל האפשר למאפייני הנהיגה הצפויים: בתוך העיר, בשטחי עפר, בכבישים מהירים וכן הלאה.

שחקו עם הכפתורים והתנסו בישיבה במושב הנוסע הקדמי ובמושב האחורי כדי לקבל תמונה רחב של מאפייני הרכב בתוך זמן קצר. מצד שני, לא כל היבואנים מציעים נסיעת מבחן והיא בדרך כלל רלוונטית רק לדגמים מפוארים שנמכרים במחירים יחסית גבוהים.

זכרו שאסור למכור רכב חדש בלי חוזה בכתב. החוזה צריך לכלול פרטים על תנאי הרכישה, המחיר, האספקה ואחריות היבואן כלפי הלקוח. פעולת רישום הרכב על שם הרוכש צריכה להתבצע על ידי היבואן, במקביל למסירת הוראות שימוש ותעודת אחריות לתקופה של שנתיים לפחות ולעולם לא קצרה יותר מזו שניתנת על ידי היצרן.

Loading...

לנסיעת מבחן

לפגישת ייעוץ
אייקון של טלפון

צור קשר עם נציג

יש להזין שדות חובה.

מלאו את מספר הטלפון והמערכת תחבר אותך
מיידית עם נציג מכירות לתיאום נסיעת מבחן
המספר נקלט בהצלחה
מיד תחוברו!

לפניות בנושא שירות לקוחות הנכם מוזמנים להתקשר

*5789

אייקון של מעטפה

צור קשר

נסיעת מבחן

לחצו כאן לתאום נסיעת מבחן באופן דיגיטלי

 

או מלאו את הפרטים למטה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

יש להזין שדות חובה. שם, טלפון, מייל, ועיר הינם שדות חובה


פרטים אישיים שתמסור ישמשו את "מאיר" חברה למכוניות ומשאיות בע"מ וכן חברות בקבוצת מאיר אשר להן מטרות דומות, עבור כל עניין הקשור והנלווה לרכישת מוצריה ושירותיה, לרבות לצורך ניהול וייעול השירות, לצרכים תפעוליים, שיווקיים וסטטיסטיקה, עיבוד המידע ודיוור ישיר לצורך מטרות אלו. המידע עשוי להיות מועבר לכל גורם חיצוני שימצא לנכון לצורך המטרות המנויות לעיל ובכפוף להוראות כל דין. מובהר כי אין חובה חוקית למסור את המידע ומסירתו תלויה ברצונך".

פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם

       
תודה על פנייתך,
הודעה עברה לטיפול נציגינו
       
תודה על פנייתך,
הודעה עברה לטיפול נציגינו

מוקד מכירות ארצי

*2099

שירות לקוחות "מאיר"

03-9182100